Close

Semináře Úhradová vyhláška 2026 s ex-zaměstnanci VZP, OZP a ZPMV. Počet míst je omezen. Registrace

Víme, jak vám ušetřit čas a peníze
Close

Semináře Úhradová vyhláška 2026 s ex-zaměstnanci VZP, OZP a ZPMV. Počet míst je omezen. Registrace

„PURObot mi pomáhá vést praxi efektivněji, ale pacient zůstává vždy na prvním místě,“ říká PhDr. Kryštof Kuba z Kliniky MD

  • PhDr. Kryštof Kuba působí jako vedoucí fyzioterapeut na Certifikované McKenzie klinice Kladno, kde pomáhá lidem znovu získat pohyb bez bolesti. V rozhovoru otevřeně mluví o tom, proč je důležité, aby pacient aktivně spolupracoval na vlastní léčbě, jak přistupuje k rehabilitaci a také o tom, jak mu aplikace PURObot usnadňuje práci.

    Jak byste popsal hlavní zaměření své fyzioterapeutické praxe? S jakými typy pacientů se nejčastěji setkáváte?

    Naše pracoviště slouží jako ambulantní klinika, která v rámci fyzioterapie řeší pacienty s nejrůznějšími nejen pohybovými obtížemi. Nejčastěji však přichází pacienti s bolestmi krční, hrudní a bederní páteře a s tím spojenými radikulopatiemi. Nicméně kromě toho máme i obecně neurologické a ortopedické pacienty.

    Sportovní fyzioterapie je spíše v rámci mého soukromého zaměření.

    Jak velkou část vaší práce tvoří dlouhodobá rehabilitace oproti akutním obtížím?

    Dlouhodobá rehabilitace v rámci více než 3 měsíců je u nás spíše v menším měřítku. Už z principu terapie MDT, kterou používáme primárně, se snažíme o nezávislost a samostatnost pacienta. Jen pokud v rámci prvních pár terapií zjistíme, že pacient potřebuje jiný postup, adekvátně na to reagujeme, podle dohody s léčeným.

    Pokud jde o rozlišení „chronických pacientů“ a akutních, tak naše pracoviště má asi stejnoměrné rozložení těchto pacientů.


    Na co by se lidé měli nejvíce zaměřit, aby předešli pohybovým problémům nebo oddálili jejich vznik?

    Na pravidelný pohyb ve smyslu silového cvičení i aerobní aktivity.

    Jaké vybavení nebo pomůcky jsou pro vás klíčové a proč? (např. elektroterapie, cvičební pomůcky, …).

    Na našem pracovišti téměř nepoužíváme fyzikální terapii a ve smyslu pomůcek je dle mého názoru vhodné objektivně měřit svalovou sílu, takže například dynamometrie je dobrý zdroj informací.

    Jak náročné je dnes pro fyzioterapeuta udržet krok s moderními metodami, koncepty a přístrojovým vybavením?

    To je těžká otázka. Záleží na tom, jak moc jsou pro vás všechny tyto informace validní.

    Využíváte PURObota – co vás k tomu přivedlo a jak vám pomáhá v každodenní praxi?

    Už si přesně nepamatuji, jak jsem se o vzniku PURObota dozvěděl. Ale využití tohoto nástroje mi připadá jako přirozený vývoj při snaze vést pracoviště kvalitně a efektivně ve vztahu k pacientům, zdravotním pojišťovnám. 
     

Myslím, že mnoho kolegů by bylo překvapeno, jaké údaje v praxi přehlížejí.

  • Odhalil vám PURObot nesrovnalosti v úhradách nebo vykazování výkonů, které by jinak unikly?

    Pravděpodobně ano, museli bychom této problematice jinak věnovat výrazně více času.

    Máte díky PURObotu lepší přehled o tom, jaká část péče je reálně zaplacená a jaká zůstává podhodnocená?

    Obecně se dá říct, že nastavení úhrady péče je složité. Ale myslím, že PUBObot významně pomáhá se v tomto tématu zorientovat.

    Jak hodnotíte jeho využívání z pohledu časové úspory a administrativní zátěže?

    Ve smyslu časové úspory je asistence významná. Přehledy, které PURObot generuje, jsou velmi dobré. Administrativně pomáhá také, ale s tímto využitím má zkušenost kolegyně.

    Využíváte také konzultace s account manažerem? V čem vám byly nejvíce přínosné?

    Ano, konzultace jsou pro nás klíčové ve vztahu k vyhodnocení některých výstupních dat a pro hodnocení spolupráce se zdravotními pojišťovnami.

    Doporučil byste PURObota kolegům ve fyzioterapii? Které funkce považujete za nejzásadnější?

    Rozhodně. Myslím, že mnoho z nich by bylo překvapeno, jaké údaje v praxi přehlížejí. Například funkce sledování „barevných diagnóz“ je možná ještě poměrně méně známá.

    Děkuji za rozhovor a přeji ať se Vám i nadále daří.

Mgr. Bianka Janiga Tóthová

Klientům pomáhám v orientaci s úhradovými dodatky, vratkami a celkově úhradami zdravotních pojišťoven. Jako account manager mám na starosti to, aby s námi byli klienti maximálně spokojení.

Rezervovat s Biankou konzultaci

Další příběhy našich zákazníků