Close

Vypočítáme kolik z Vámi vykázané péče VZP za rok 2024 neuhradila. Analýza vyúčtování

Víme, jak vám ušetřit čas a peníze
Close

Vypočítáme kolik z Vámi vykázané péče VZP za rok 2024 neuhradila. Analýza vyúčtování

Digitalizace v logopedii: Jak PURObot usnadňuje administrativu a finanční řízení

Hodiny strávené papírováním a složitými výpočty úhrad? S PURObotem už ne! Klinická logopedka Mgr. Eva Kolesová sdílí svou zkušenost s tímto chytrým nástrojem, který jí pomohl získat kontrolu nad vyúčtováním, sledovat změny v úhradách a hlavně věnovat více času pacientům. Jaké jsou největší výhody PURObota a proč by neměl chybět v žádné ordinaci? Čtěte dál!

  • Představení Vaší logopedické praxe – Jaké hlavní výzvy řešíte v každodenním provozu své ordinace? Jakým pacientům se především věnujete a jak moc je práce náročná?

    Pracuji jako klinický logoped v logopedické ambulanci v Praze. Největší skupinu našich pacientů tvoří děti od cca 1 roku do 18 let. Menší procento je tvořeno dospělými. Mezi nejčastější diagnózy, se kterými pracujeme, jsou neurovývojové poruchy u dětí v předškolním a školním věku. Patří sem např. vývojová dysfázie, poruchy autistického spektra, ADHD, koktavost a další. Práce s těmito dětmi je náročná a dlouhodobá, nicméně každý pokrok a pomoc nejen našim malým pacientům, ale celým jejich rodinám, nám dělají velkou radost.

    Administrativní zátěž – Jak velkou část vaší práce zabírá administrativa spojená s vykazováním výkonů a komunikací s pojišťovnami?

    Administrativní práce je samozřejmě součástí naší práce a vyžaduje poměrně velkou časovou dotaci. Především při vstupních návštěvách, kontrolních a cílených vyšetřeních, kdy píšeme podrobné zprávy, diagnostikujeme, zpracováváme testy, atd.

    První setkání s PURObotem – Kdy jste poprvé slyšela o PURObotu a co Vás přimělo jej vyzkoušet?

    Poprvé jsem se o PURObotu dozvěděla na semináři v roce 2022, na který jsem byla pozvána od Info pro lékaře. Dodnes své přítomnosti na semináři nelituji, protože díky němu jsem porozuměla mechanismům úhrad od jednotlivých pojišťoven, výpočtům PURO, MAXÚ, atd. 

    Jelikož jsem měla dvě negativní zkušenosti s ročním vyúčtováním, neváhala jsem ani minutu a službu PURObot jsem bez váhání využila.

    Uživatelská zkušenost – Jak snadné bylo implementovat PURObot do vaší ordinace? Potřebovali jste nějakou speciální podporu?

    Implementace PURObota proběhla s pomocí odborníků z Info pro lékaře. Mechanismus používání není nijak složitý, naopak bych řekla, že je velmi intuitivní a člověk se v něm naučí rychle orientovat. Rychle jsem si na jeho užívání zvykla. Podporu jsem v průběhu let využila minimálně, protože jak jsem již zmínila, používání PURObota je velmi přehledné a jasné.

    Zlepšení v ročním vyúčtování – Jak se po zavedení PURObota změnil váš přístup k ročnímu vyúčtování pojišťoven? Pomohl vám lépe se v něm orientovat?

    Ano, stoprocentně! Od chvíle používání PURObota se perfektně orientuji v mechanismech úhrad od zdravotních pojišťoven. Poskytování péče a porozumění úhradám za péči mi pomohlo vyladit možnost vést moji praxi bez finančních ztrát a zároveň poskytovat kvalitní a pravidelnou péči mým pacientům.

    Sledování úhrad a změn v legislativě – Pomáhá vám PURObot lépe reagovat na změny v úhradových vyhláškách a pravidlech pojišťoven?

    Ano, velmi mi pomáhá. Oceňuji včasnou a přehlednou informovanost a možnost účastnit se seminářů a webinářů na toto téma.

    Finanční plánování – Jak vám PURObot pomáhá s předvídáním finančních výsledků a plánováním na základě vykázaných dat?

    Jednoznačně se zlepšila ekonomika mojí logopedické ambulance a s tím ruku v ruce také možnosti nabízené péče.

    Úspora času – Kolik času vám PURObot reálně šetří v porovnání s manuálním zpracováním podkladů? Můžete se díky tomu více věnovat pacientům?

    PURObot mi velmi usnadnil zpracovávání podkladů a veškeré důležité výpočty, které ovlivňují chod ambulance. Ovládání PURObota je snadné a rychlé. Tím pádem odpadá spousta času, který jsem dříve trávila složitými výpočty.

    Spolupráce s account manažerem – Využíváte pravidelně kontakt s vaším account manažerem? Jaké konkrétní téma vám pomohl lépe pochopit?

    Zpočátku jsem měla více dotazů než nyní. Musím říct, že komunikace ze strany account manažera je vždy perfektní. Ať už se týkají nebo týkaly mé dotazy PURa, MAXÚ, vysvětlení některých položek v ročním vyúčtování nebo dotazů ohledně dodatků, bylo mi vždy vše dobře vysvětleno. 

    Obavy lékařů z používání PURObota – Někteří lékaři mají strach, že změna v jejich vykazování přes PURObot by mohla ovlivnit smlouvy s pojišťovnami. Jaká je vaše zkušenost?

    Já osobně nemám žádnou negativní zkušenost. Naopak musím podotknout, že vše skvěle funguje.

    Klíčové funkce PURObota – Jaké hlavní funkce PURObota nejvíce využíváte ve své praxi? Které považujete za nejpřínosnější?

    Velmi oceňuji, že mohu sledovat vývoj každý měsíc, mohu si postupně počítat MAXÚ a korigovat počty přijímaných pacientů a vykazovanou péči.

    Možná zlepšení – Máte nějaké návrhy na rozšíření funkcí nebo zlepšení, která by Vám ještě více usnadnila práci?

    Přiznám se, že v tuto chvíli je pro mě PURObot zcela vyhovující.

    Doporučil/a byste PURObot i dalším kolegům? Pokud ano, jaké hlavní výhody byste vyzdvihla?

    Ano, určitě bych PURObot doporučila. Jednoznačně si myslím, že jim využívání této aplikace pomůže porozumět úhradovým mechanismům, naučí se sami pracovat s výpočty, aniž by je postihly finanční ztráty, a zároveň díky tomu poskytnou adekvátní péči svým pacientům.

    Děkuji za váš čas a rozhovor a přeji vám, ať se Vám i nadále daří.

Martina Říhová
Autor článku

Přes 25 let jsem působila jako specialista na úhradovou politiku v OZP. Poskytovatelům vyhodnocuji průběžné zúčtování vykázaných zdravotních služeb a sestavuji odvolání proti ročnímu vyúčtování včetně analytického posouzení a návrhu řešení situace.

Čtěte také